tisdag 27 mars 2012

Tennislektion nr 1

Nu är det visst omröstat och klart här i Tallinn.
Vi nästa årsskifte träder en ny lag i kraft om att som den första europeiska stad införa gratis
busskollektivtrafik.
Jag hade ingen som helst aning om att det har varit folkomröstning här i stan. Men jag lyssnade på Radio Helsingfors i morse och där berättade de att det var så. Annorlunda.I Sverige höjde de månadskortet nyss, eller?

På onsdagar klockan 09.00 har några av fruarna en stående tennistid med sin tränare.
Imorgon har en av dem lämnat återbud för en jobbsökarresa till Sverige. Hon ska nämligen börja jobba till hösten.
Vem ska fylla ut hennes tid, tror ni?
Har spelat tennis en gång i hela mitt liv. Och det var en dubbel med maken mot ett annat par.
Jag var gravid och inte särskilt lätt i steget.
Nu ska jag testa igen.
Inte gravid men ändå likosm inte så lätt i steget. Iochförsig inte så konstigt kanske, nästan 13 eller 15 år senare. Minns inte vem av killarna som låg i magen och skumpade just då.

Äger inget rack utan behöver låna ett. Vad är dresscoden på tennisbanan?
Fantastiskt kort kjol? Svettband runt huvudet?
Och så behöver jag öva på stönet. Vid varje slag. Om jag träffar bollen.

Det blir nog en kanontimme!
Får man träningsvärk?

2 kommentarer:

  1. Vad kul! prövade själv tennis i Kina med min make dock inte gravid men men...
    Har sett på TV att de har väldans korta kjolar o tight tröja, så en rejäl sport-bh under! El-tejp går visst också bra har jag hört, men aldrig provat.
    Det kommer gå som en dans, kompis. Lite bilder kanske???
    Kramar massor...

    SvaraRadera
  2. Haha! Ja, det är ju det jag oxå har sett på Tv, så jag undrar ju. Funkar eltejp till tvättmaskiner så borde det ju funka för tennis med.
    Hoppas allt är bra med dig, kompis!
    Stor kram!
    Ska försöka komma ihåg bilder.

    SvaraRadera