tisdag 6 mars 2012

Maken som modell

Nu är vi inräknade i den estniska folkbokföringen.
Igår hade vi en kvinnlig folkräknare hemma som ställde en massa frågor. Om vart vi är födda, hur många barn vi har, om vi odlar grönsaker, var våra föräldrar bor, var vi bodde år 2000, om vi tror på Gud osv.

Självklart så kom oxå frågan om vad vi gör¨på våra jobb.
Att ge ett svar på vad jag gör på jobbet var inte så värst klurigt. Och tänk så bra att jag är hemmafru, för då slapp vi svara på en massa andra frågor bara för det.

Efter det kom frågan om vad maken gör på sitt jobb.

Och det var lite roligt att den frågan kom just igår. För just igår så frågade en av mina kompisar om jag hade sett annonsbilagan till Stockmanns. Det är en av varuhusen här i stan.
"-Nej, det har jag inte", svarade jag.
"-Din man är med där, inte visste jag att han modellar!", sa hon leende då.
Det visste inte jag heller i ärlighetens namn.


Idag hade hon med sig annonsen och visade mig.
Och jo,kanske. Med god vilja och bra glasögon är det nog banne mig han.


Så nu vet vet jag oxå vad han gör på jobbet!




Det var roligt!

1 kommentar: