lördag 24 mars 2012

Killen som vet hur man gör

En dag för nån vecka sen gick vi på Rocca Al Mare, jag och killarna, förutom pappan.
Det är köpcentret som ligger närmast där vi bor och ganska fräscht och många butiker att välja mellan. Så det går att göra några timmar där. Lätt.
När vi är där så händer det att vi delar på oss, jag går ensam och bröderna håller ihop. Killarna och jag har inte riktigt intresse av samma butiker, kan man säga.

Den affär som lockar dem lite mer än andra butiker är hemelektronikkedjan Euronics. Det är den som finns inom det spektrat. Så där kan jag hitta mina ungdomar när jag är färdig med mitt.

Härom sistens när jag var på Denim Jeans, eller nån annanstans, så pep det plötsligt till i min telefon.



Jag älskar honom oxå.
Det kunde ha gått.....



Samma son har till idag sovit över hos en kompis.
Han och tre killar till har umgåtts och de har nog haft roligt vad det verkar.
Jag kan bara tänka mig vilka dofter som har spridits i det rum som de har umgåtts i.
Precis som det ska med fyra blivande tonårskillar.

När jag i förmiddags skulle hämta hem honom fick jag ett sms när jag satt i bilen.
Jag skulle ta med mig sonen och en till av killarna som bor bredvid oss.





Hm.
Har de haft fest eller? ( Nu menade ju han läsken, men ändå...)

Kanske skulle ha svarat istället: "Ja, för sjutton gör det!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar