fredag 23 mars 2012

"Fatta att jag snart svälter ihjäl"

Sönerna hade idag en skolutflykt till Estlands näst största stad, Tartu.
Bussen avgick i morse 08.45 och jag stod bland alla andra föräldrar och väntade in bussen nu ikväll 19.45 vid skolan.

Alltså hade jag en eftermiddag helt ensam.
Tomt och konstigt blev det.

Med mig hem efter utflykten hade jag bara en kille i bilen.
Den yngste samt två kompisar till följde med en fjärde kille hem för en sleepover.

"-Mamma, räkna med att jag är trött imorgon!"
Japp, jag fattar läget. Undrar om familjen som killarna ska sova över hos fattar vad de har gett sig in på med fyra 12-13 åringar hemma under en natt?

Jag och 14-åringen kom hem och han utbrast nästan i panik:

"-FATTA ATT JAG NÄSTAN SVÄLTER IHJÄL!"

Eller hur, stor risk!!

Hur mycket kan en tonåring äta egentligen? Och hur ofta?
Så snabbt fram med maten och så blev han nöjd för en stund. Han kanske håller sig till imorgon, om vi har tur.






Nu är det kväll och jag o maken sippar lite på "pinnvinet". Kallt och gott.





Ok. Kan nån förklara för mig hur den här makapären funkar? Hur ska en fykantig påse hitta rätt läge i en trekantig plastbehållare liksom? Och sen stanna på plats? Det blir ju bara kladdigt. Jag kan avslöja att i den här påsen finns Estlands motsvarighet till cremefraichen, för er som undrar.

Lugnet börjar lägga sig i lägret och soffan känns otroligt skön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar