söndag 4 mars 2012

Söndag

Sportlovet börjar gå mot sitt slut.
Vi har haft en skön återhämtningsvecka .
Välbehövlig sådan oxå.
Och det är inte klokt vad tyst det har varit under lovet.


Till mysfrukost idag som senare även blev en myslunch vann Jörgen Brink Vasaloppet som den äldste någonsin. En rätt hygglig prestation av en 37 åring. Och så intervjun med hans pappa, Håkan Brink, lite efteråt. Med tårarna som föll nerför kinderna. Utan att göra någon som helst antydan till att torka bort dem. Bara lät dem svämma över.

Jag tycker det är fint med pappor som gråter. Av stolthet över sin son är ett av många olika skäl som kan finnas.

Mer gråt åt pappor!



Vårat grannhus skulle visst vara inflyttningsfärdigt i september förra året.
Nu står det klart. Bara ett halvår senare. Nån av er som är intresserade?
Det har stått en Porsche Cayenne utanför grinden några dagar, så det kan vara paxat redan. Men jag vet inte riktigt.




Lycka kan defineras på olika sätt.
Jag tror det är viktigt att känna det lyckliga även i det lilla.
Även om mycket kan kännas tufft och jobbigt finns det nog något litet som är lite ljusare. Fokusera på det och lägg energin på det positiva. Klyscha? Jag vet. Men jag tror på det iallfall.

Just idag blir jag lycklig av att känna en bit torr barmark under mina fötter på promenaden, i ett solgass som verkligen börjar värma.
Kanske våren är i antågande även här i Tallinn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar