söndag 25 mars 2012

Fruns underkläder

Nu ikväll tog jag storbilen till Rimi för att inhandla allehanda gods till familjen.

Solen sken från en kanonblå himmel.
Fortfararande dock väldigt kallt. Men vi får vara glada för det lilla.

Men solen är ju inte så liten egentligen. Eller som yngstingen här hemma sa innan jag drog:

"-Mamma, jag tycker solen ser gladare ut än snön!"
Och där kan jag inte annat än att hålla med honom.

Väl i affären gick jag där och kollade och s"trosade" lite. Vid klädavdelningen kom jag på att
jag faktiskt är i behov av lite underkläder.

"-Äsch, jag slänger ner några strumpor och underbyxor så är det klart", tänkte jag lite snabbt.

Och precis i samma sekund kom jag att tänka på att nuförtiden känner en del av kassörskorna och annan personal igen mig och liksom vet var jag hör hemma.

Plötsligt kändes tanken med nya underkläder just härifrån inte alls lika lockande.
Vill nog inte att de ska veta vad frun bär innerst inne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar