måndag 5 mars 2012

Smidigt!

Ibörjan var det aallt lite småklurigt att ta ut pengar från bankomaterna. Att liksom veta vad som hände på vilka knappar.
Jag gick tom in på banken den första gången och bad en av personalen följa med ut och ge mig experthjälp direkt på plats.




Nu för tiden går det med en väldig fart och sitter i ryggmärgen hur man gör. Kortet hinner ju knappt svalna förrän det befinner sig i nån automat igen.

Idag var det äntligen dags för årets första Svenskfrukost. Det hade jag sett fram emot och åkte gärna till Viru-keskus för en fika.
Samtidigt tänkte jag lämna in Lilla Vit för outsidewash under tiden.
Jag hade nämligen hört att det går att få bilen tvättad inne i parkeringsgaraget på fjärde våningen.
Tänkt och gjort.


När jag hade kört runt där i kringelikrokarna i garaget ett par vändor hade jag fortfarande inte hittat nån biltvätt. Jag fick ställa bilen och fråga i kuren där man betalar p-avgiften om jag överhuvudtaget var i rätt p-hus.




Det var jag.

Här skulle det vara. Att jag inte hade fattat det. En stängd port och en lika stängd liten dörr bredvid. Jag gick närmare och undrade om nån skulle hitta mig om jag plötsligt bara försvann spårlöst.
Kolsvart innanför dörren. Men jag kände på handtaget och det var öppet.
Bara att knalla in.
Två unga män tittade upp mellan ett par bilar.
Ingen av dem var så häver på engelska så vi körde det gamla beprövade papparestricket.
Jag skrev på en lapp: 12.00?
Då fattade han direkt att jag dyker upp då. Han skrev 13 och jag fattade att jag skulle ha med mig 13 euro. han frågade även "outside or inside?"
Jag svarade : "Just outside."
Sen lämnade jag bilnyckeln till dessa främmande herrar - utan kvitto på att de hade mottagit dessa. Och hoppades på att bilen skulle vara både kvar och klar klockan 12.00.

Piece of cake.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar