torsdag 15 mars 2012

Shoping

Jag har just hämtat ut ICA-påsen med ett par byxor i med en knapp som satt där den skulle. Och jag betalade glatt 64 cent till den ännu mer glada kassörskan.
Dock utan kvitto.




Idag har jag haft en otroligt skön dag som började med en rykande het kopp kaffe i min ensamhet på morgonkulan.
När den var uppdrucken åkte jag till MyFitness. Jobbade mig ganska svettig, och den duschen man tar efter ett hårt träningspass är ju rent gudomlig. Kunde stå hur länge som helst. Men det gjorde jag ju inte.

Vidare åkte jag till Kristiine Keskus som är ett köpcenter.
När jag satt i bilen på väg dit så hade jag inga tankar om att hitta något speciellt. Alls. Hade liksom ingenting som jag var ute efter egentligen. ( Förutom att jag hade glömt att packa ner en ombyteströja att sätta på mig efter träningen, så en sån var jag ju tvungen att hitta...synd.) Meningen var att bara slå hål på några timmar och äta lunch med en god vän.
Men så fort jag kom innanför dörrarna hände något och "shoping-mode" slog på. Bara sådär. Av sig själv. Utan någon som helst övertalning. Eller förvarning.





Jag hittade en svart kjol från Esprit som bara ropade "Ingela, kom och ta med mig hem!!"
Den var så himla skön och var så himla snygg så jag tog den. Rätt upp o ner. Utan att tveka.
Den kommer jag att gå i hela våren och hela sommaren. Typ leva i.

Vårjacka - Check
Doppresent till Victor - Check
För-att-du-har-kommit-till-världen-present -Check
För-att-du-har-blivit-storasyster-present - Check

Så nu är den här fastern redo att åka till världens bästa bror imorgon!


Maken var en snabbis i skolan idag och hade ett kort ärende. I korridoren hade han i hastigheten träffat några av de yngre svenska killarna i lowerschool.
Varav en av 7-åringarna sa till mig när jag skulle hämta mina killar i eftermiddag:

"-Ingela, Rimi-chefen har varit i skolan idag!" Som om det liksom var hans namn eller nåt.


Det var roligt!

1 kommentar:

  1. Snygg kjol!
    Den är superskön, jag har en vit :-)
    Kram! Jessica

    SvaraRadera