tisdag 27 december 2011

Barrlös och feber

Kvällen igår förflöt väldigt mysigt.
Varmt och kosigt i glada vänners lag.
De droppade in lite smått där efter 17.00 och stannade till en bra stund in på kvällen.
Vi träffades och det kändes inte alls som om det var så himla länge sedan vi sågs sist.

Men det är väl det som kallas vänner. Man tar liksom bara vid där man slutade senast. Inga konstigheter alls.


Inte ett barr, så långt ögat kan nå!
Jo, på granen förstås. Men inga på golvet. Fast den fick stå helt ovattnad under en veckas tid.
Årets exemplar av gran har nog varit den bästa på väldigt många år.
Det får vi tacka årets granhuggare för. Tack tack!

Nu är i vilket fall praktexemplaret ett minne blott.
Snabbt som blixten plockade jag ( märkligt att man blir ensam just vid denna lilla ceremoni, aldrig vid själva upptagandet ) ner alla kulor, glitter och lampor. Lade dem i jullådan och snabbt bar ner dem i källaren.
Lika mysigt som det är att ta fram alla julsaker, lika skönt är det att plocka undan.

Så nu ligger Herr gran på garageuppfarten och väntar på vad ödet har i åtanke för hans nästa liv.



Hej då, julen. Vi ses nästa år igen!





Dagmar har iallafall tagit med sig en av våra utelyktor på sin väg.
Krossat glas och trasig lykta lämnades kvar. Hyggligt. Men vi kom väl lindrigt undan har jag förstått. Stackars alla som fått hus och hem förstört.

Nej, nu ska jag in till sjuklingen. Måste vattna honom lite, tänkte jag säga. Stackarn ligger i 39 graders feber och är inte särkilt kaxig, kan jag säga.
Men med lite alvedon i kroppen fick han i sig lite mer vätska. Skönt.

Har kompisar i Tallinn som ska över till Sverige och fira nyår. De ska med färjan som avgår 18.00 från Tallinn ikväll. Som jag håller tummarna för deras resa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar