måndag 5 december 2011

12-åringens träningschema

Som vanligt måndag morgon gick jag in på FC Floras hemsida. För att se när träningarna är så vi kan planera veckan.




Schemat ser ut som det brukar!
Ganska tuffa veckor för att vara off-season, tyckte jag som svensk när vi kom hit. Men här finns inget som kallas vinteruppehåll utan man tränar året runt. Lika hårt. De är 11-12 år.

Taxichauffören ¨gör sig redo för att transportera spelare. Samt ha matsäcken klar. Eller middagen planerad så allt klaffar.





När jag hade lämnat av killarna i skolan ¨körde jag lite snabbt in på köpcentret vi har där vi bor för att uträtta lite ärenden. Det är ju iallafall jul snart....

Medans jag väntade på att saker och ting skulle bli färdiga så gick jag in på Hemtex.
Där gick jag och sniffade på svenska varor. Kände suget i magen efter Sverige. Efter julkänslan som faktiskt är lite mysigare i Sverige.
Flanerade ganska länge och bara mös.
Kände på gardinerna, kollade på alla vackra dukar och kuddar.

Och så hittade jag den här kökshandduken.

Haha! Passar mig som handsken. En bra julklapp till mig själv.

2 kommentarer:

  1. Vi hade typ samma kørschema på 27:an nær barnen var små. Nu førstår du varfør jag førberedde en massaa måltider. Nu ær du dær. Ha de gott. Loisan

    SvaraRadera