söndag 11 december 2011

Tredje advent och utan dåligt samvete

Söndag och tredje advent!

Vi tog en ordentlig sovmorgon vilket var riktigt skönt eftersom jag känner av en kraftig huvudvärk för tillfället.
Eller vi och vi förresten. Iallafall jag. Maken uppe med tuppen som vanligt.

Två matcher ska spelas idag. Inte av mig, som tur är. Jag ska inte ens se en endaste av dem heller.

Lillebror är på planen just nu sen nio minuter tillbaka. Maken agerar domare även denna match så han fick nog godkänt förra söndagen, helt enkelt.



Match nummer två börjar klockan 15.30 på samma ställe som nummer ett.
Maken som publik. Tror att maken tycker att det är det roligaste som finns att se sina söner spela fotboll.




Som sagt, jag kommer inte att se nån av matcherna. Och kan jag göra det utan att få daligt samvete? Hoppas det!
Är jag en dålig, oengagerad, ointresserad mamma om jag inte vill kolla på ALLA matcher?
Tror inte det.

Idag tänkte jag mig en stund i badkaret, lite ljus, en underbar bok, en låst dörr och en stund för bara mig.

Utan dåligt samvete!

4 kommentarer:

  1. Skönt!! Det är du värd. Behöver inte ha något dåligt samvete, tycker svärmor

    SvaraRadera
  2. Klart du inte ska ha dåligt samvete. Du finns ju alltid till för dina barn!! Vet ingen annan mamma som är så mån om sina barn som du. Ja, det skulle vara jag då....Hoppas du hade en härlig stund för dig själv. ILY kram

    SvaraRadera
  3. Njut av en stund för dig själv. Välbehövligt ibland och man är inte dålig för att man inte ser alla matcher. Kram

    SvaraRadera
  4. Åh, vad jag älskar er och era kommentarer!
    Ni är bäst!

    SvaraRadera