fredag 16 december 2011

Kan jag få det skriftligt?

Från baksätet på vägen hem efter killarnas julavslutning hör jag detta:


-"Brorsan, ska vi inte lova varandra att inte bråka på hela jullovet? Det blir så mycket roligare då."

Trodde inte mina öron.
Väntade spänt på vad hans bror skulle komma med för svar på detta fantastiska erbjudande. Jag rörde inte fena utan satt där och låtsades som om absolut inget särskilt just hade inträffat.

-"Ok. Vi kan lova det. Nu åker vi hem och spelar X-box."

-"Jaaa, så packar vi ner din PS3:A till Sverige."
( saken är att de har tjafsat om vems konsol som ska med till Sverige..)

Höll på att ramla av stolen. Tur jag hade ratten att hålla i.

Nu har det gått två timmar och det är ännu lugnt i lägret.

Kan bli ett riktigt härligt jullov. För alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar