fredag 2 december 2011

Min överkvinna

Efter mina tio år som egen företagare och massör har jag från början fått höra att jag är ganska hårdhänt.

Men tjena! Allt är ju relativt!

Idag har jag provat ett annat arbetssätt. Som patient, ska tilläggas.
Svensk klassisk massage, släng dig i väggen!

Nu snackar vi Kinesisk massage. Har ingen aning om detta är vanlig kinesisk massage eller om det är nåt annat. Men jag provade iallafall.
En kinesiska tog emot oss, mig och en kompis. De öppnade en timme tidigare för att vi skulle kunna få massage samtidigt. Och för att det skulle funka hade kinesiskan ringt in en kollega för hjälp.

Och in genom dörren kommer stans baburska. Inte ett leende så långt jag kunde försöka hitta nåt i hennes ansikte. Stor, kraftig kvinna med stickad tröja.
Min kompis hoppade in i den leende kinesiskans rum och jag blev tillsagd att hoppa in i baburskans rum.

Sagt och gjort och jag låg på hennes brits.

SEn startade nåt som jag aldrig upplevt tidigare.
Det gjorde ont. Satans ont. Från allra första början.
"Det här blir en lång timme", tänkte jag.

Jag försökte fråga henne mellan mina flämtande andetag hur många sådana här behandlingar hon gör om dagen.

-"8 usually, sometimes more", säger kvinnan.

Hur orkar hon? Vilken kraft, vilken styrka.

Hon märkte oxå ganska tydligt att jag hade ont, satans ont på vissa ställen, så hon sa att jag skulle andas ut genom munnen, för då skulle jag tåla smärtan bättre.
Tack för tipset!!

Jag blev alldeles genomsvett där jag låg. Av att bara ligga! Samtidigt som händer och fötter var kalla som bara den.
Två förlossningar har jag genomgått. Med otrolig smärta. Med otrolig glädje.

Denna behandling kommer in som säker tvåa på den smärtlistan.

Men jag kommer att ringa om en ny tid nästa vecka. För nu känns kroppen hur fantastisk som helst.
Eller....

Får se i morgon om jag tänker likadant...





Söta små tossor till fötterna efter behandlingen för att golvet var så kallt. Gulligt!

1 kommentar:

  1. Gillade din massage i Ljungsbro, men jag gillar ju hårda tag ;)

    En av de bästa massörerna jag har gått hos är från Finland (fd boxare...) och en från Estland.

    Som sagt var, jag säger som min fd finska massör: " Det ska kännas" (på finlandssvensk dialekt).

    /Åsa C

    SvaraRadera