måndag 19 december 2011

Smått o gott

Julgranen klädd!



Lite julfint har vi allt fått.
Även om bilden är lite suddig.





Där hängde den. Hemma hos mamma. Tavlan.

I snart 40 jular har den följt mig. Så även iår.
En fin tomtemor som har funnits med mig hela barndomen.
Kärlek. Trygghet.




Julmust fanns i drivor hemma hos mamma när vi kom i fredags.
Vi har saknat lukten. Vi har saknat smaken. Vi har saknat hela flaskan.





I fredagskväll när vi hade landat i hytten på Balitc Queen, och kommit någotsånär i fas med andningen efter vår senaste stresstimme, gick vi till Grillhouse. Från killarnas skola var vi fyra svenska familjer som åkte samma båt hem. Vi slog oss samman och gjorde sällskap vid middagen. Ingen av oss var särskilt sugna på julbuffen.

Sonen högg in på denna spännande rätt. En oxfile att steka själv på het lavasten. Smidigt och han fick den precis som han ville den.

Själv tog jag räkor på het lavasten. Ingen höjdare alls!

Det här inlägget var mest en test om jag kunde lägga ut bilder med min telefon och grannens WiFi.

Och det gick ju!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar