tisdag 6 december 2011

Mycket. Helt enkelt.

Efter PTA-möte var det riktigt skönt att få gå på Pilatesträning idag.

Denna sorts träning ger inte så himla mycket för flåset, men jag blir klart svettig och trött efter hennes hårdkörning med oss.
Har svårt att erkänna det efter år av oträning och tjat från maken, men jag tror faktiskt att kroppen mår bra av att få kämpa. Lite. :)

Sedan var det dags för Christmas Lunch med IWCT.



Dessa söta damer bla gjorde mig sällskap under dagens lunch.

Här har vi just kommit in i våran bokade matsal och vi tre har just tackat nej till en fördrink som av doften att döma nog skulle likna glögg. Tror jag.
Vi blev serverade på en silverbricka, av en servitör iklädd vita, fina handskar.
Mer om detta lite längre ner i inlägget.




I tidigare inlägg har jag berättat om att alla klasser i skolan hade i uppdrag att fixa till en lockande "Winterbasket" i olika teman.
Detta är grade 6:s korg. Med saker som tillhör bakningstemat.




From nu är det alltså dags för alla familjer att köpa lotter till de korgar man finner mest lockande. Och den klass som har sålt flest lotter vinner ett Pizzaparty för hela klassen.

Lilleman hade lite svårt att välja favvokorg. Hans mamma hade endast köpt 3 lotter till honom och det är 12 korgar att välja mellan.



Grade 8:s korg hade hade hantverkstema.





Nu vidare till lunchen idag.
Vi åt på en restaurang i Gamla Stan som hette Rendeveus.
Ett fantastiskt mysigt ställe med gamla anor, fast restaurangen i sig var ny.

Bara att komma in i salen och se denna dukning var en upplevelse.
Men med tanke på de vita handskarna vi mötte i hallen så var det väl egentligen ganska väntat.
Glasen var helt underbara med ett vackert motiv etsat på de tunna väggarna.

Jag höll glaset i foten, annars tror jag glaset hade spruckit.

På tallriken som kom in låg den godaste maten som jag har ätit här i Tallinn. Än så länge. En ugnsbakad kyckling med potatis. Med så många andra tilbehör och smaker på samma tallrik, såsom lingon, apelsin, äpple, tranbär, morot, sallad. You name it.
På kockspråk heter rätten garanterat nåt annat kulinariskt så klart.

12 euro senare och fantastiskt mätt åkte jag sedan ut i snön vidare till eftermiddagens händelser. Vilket idag betydde läkarbesök.

Än så länge fixar Lilla Vit snövallarna.

2 kommentarer:

  1. Min vän. Härligt att höra att du har det bra och verkar trivas. Fantastiskt att följa dig på din blogg som jag läser VARJE dag fortfarande. ILY Kram

    SvaraRadera
  2. Anonym- underbart med en så trogen läsare. ILY!

    SvaraRadera