måndag 12 december 2011

Jag har ju flyttat!

En dag på stan.
I min nya stad.




Jag ställde bilen på skolans parkering.
En promenad på cirka 10 minuter väntade innan det var dags att träffa ett par tjejer på Swissotel för en mysig fika.

Under den korta promenaden slog det mig.
Jag har fan flyttat!
Hit! Till Tallinn.
Jag bor liksom här!

Jag gick där på gatorna i min nya hemstad. Mitt nya liv.
En AHA-upplevelse nästan.

Därför tog jag några bilder för att visa er min stad. Håll till godo!




igår kväll var jag ute och körde en sväng. I mörkret. Och då la jag märke till att det var så många bilar som åkte omkring med trasiga lampor på sina bilar. Livsfarligt.
I morse när jag startade min bil var Lilla Vit's vänstra framlykta trasig. Var inte det lite läskigt, eller hur??
Så det var bara att åka till Peugeot för lagning. Där bjussade de på kaffe under tiden och då satt jag och en kompis och väntade i dessa soffor.
Tack för sälliset!




Flygplatskorsningen. Kör man rakt fram i den här korsningen är du på flygplatsen inom 10 minuter. Kör du till höger är du hemma hos oss på ungefär 25 minuter, och killarnas skola på fem. Kör du till vänster vet jag att du kommer till ett område som heter Pirita.
Kör du åt det håll jag står med kameran är du i hamnen på typ två minuter.





Från sofforna på Peugeot till dessa mjuka kuddar.
Inne på Swissotel satt vi en god stund och bara mös.




I hörnet av vårat vardagsrum står denna fina gran.
Not! Utan den står i all sin prakt och välkomnar alla gäster på detta femstjärniga hotel.




Stockmann heter det varuhus som kostar mest pengar att handla i, tror jag bestämt. Har endast inhandlat ett kuddfodral här inne under dessa fyra månader.






Svänger du höger lite längre ner på denna gata kommer du till min Pilates träning.

Jahaja!
Många tankar tänkta och lite snabba bilder tagna under en promis på 10 minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar