lördag 3 december 2011

Säkert en snackis i personalrummet :)

Idag klockan 11.00 hade jag tid på Intersalon här i närheten där vi bor.
Där brukar killarna klippa sig och nu var det min tur. Inte att klippa mig. Det törs jag inte ännu. Håller mig till min favvo-frissa hemma i Sverige än så länge.

Jag skulle fixa mina naglar. För första gången i hela mitt liv.
Nu var det äntligen dags.

När jag kom upp till sjätte våningen klev jag in genom dörren till deras salong.
Sa hej till tjejerna bakom disken och de sa till mig att hänga av mig jackan i garderoben.
Det gjorde jag. Med sådär resultat, kan man väl säga.

Tyvärr hann jag inte med med kameran för allt gick så enormt fort.
Jag tog en av galgarna, hängde jackan på den och så upp på stången i garderoben.

Krasch!!

Och sen låg hela alltet på golvet. Fyra av personalen kom springandes, samt en av kunderna som just var färdig och där stod jag.
Kunden som var nysnygg i sitt hår fick krypa på golvet för att hitta sin jacka.
"It was me", fick jag fram lite ynkligt och undrade hur jag skulle få upp stången igen.

"Dont worry", sa peronalen och skrattade. De tog stången, jackorna och halsdukarna och fixade till det snyggt igen.

Jag fick gå till min stol och andas lite.
Jaja...



Nagelfixaren som jag nu skulle sällskapa med de närmaste 90 minutrarna var en underbar kvinna. Jag gillar verkligen att möta människor, jag är intresserad och vi började prata.

Det visade sig att hon var född -65 och hon berättade att hennes barndom var under "the good russian year", men att det under 80-talet blev svårare. Med tomma hyllor i affärerna framför allt. Hon hade mor o far föräldrar på landet som odlade mycket, som tur var, så de behövde aldrig svälta.

Nu för tiden finns allt man kan önska sig vilket hon tyckte var väldigt bra, men för få har jobb. En otroligt intressant stund för mig. Jag lyssnade och hon frågade lite om vårat liv. Spännande!



90 minuter satt jag i den här ställningen.



En liten fikatår medan allt torkar.





Och så det färdiga resultatet.
Ville egentligen ha långa, fina naglar, men tyvärr kunde hon inte trolla.


Annars var maken med i tidningen igår. Rimi öppnade en ny butik och då fick han äran att vara med på ett hörn.




Synd bara att jag inte fattar vad det står för nåt.....


4 kommentarer:

  1. Skulle vara intressant om du kunde översätta, blir din nya läxa....hahahah
    Faktiskt så förstod Kjella en del:)
    Ha en bra helg/kväll
    Kram fr 27:an

    SvaraRadera
  2. Du kan konsten att göra entré (om än ofrivilligt) ;)

    /Åsa C

    SvaraRadera
  3. Tur att du har en tant som kommer och städar åt dig! Med de där naglarna blir det till att sitta med ett vinglas i handen och spreta med lillfingret;) Puss på dig finaste Ingela...// Carina

    SvaraRadera
  4. 27:an - Hoppas ni har haft en trevlig helg ni med. Det var roligt att Skypa häromdagen.

    Åsa C - Ja, tyvärr. :)

    Carina - Du har förstått precis, min vän. När kommer du och sippar lite vin med mig? Puss tillbáka.

    SvaraRadera