lördag 25 februari 2012

En annan del av Estland

Ännu en helg med fotboll.
Tack vare denna fotboll som söner spelar så kommer våran familj ut lite i detta land.
Spännande. Häftigt.


FC Flora I gick det sådär för idag. Men de kämpade väl. Och tar nya tag i morgon. De verkar inte särsilt ledsna för det just nu iallafall. De bor på ett eget hotel och Maken fick just ett sms som löd:
"Vi har fest med några, det är skitkul"

Känns lugnt och tryggt att sitta i en helt annan ände av stan.

Så här nära gränsen till Ryssland gör så att över hälften av invånarna pratar ryska. Jag har idag upptäckt att jag nog är lite rädd för det ryska språket. Jag hör inte om de är arga eller glada. Kan inte ens gissa. Och det syns inte heller. De gestikulerar hejvilt vilket som.

Vi andra tre bor på ett Spa med havet kring husknuten. Rekomenderar det inte, kan jag säga.
Tänkte hoppa in i duschen och göra mig lite kvällsfräsch. Vet inte om det kändes så lockande precis.

Nu sitter vi på rummet och inväntar John Blund med WordFeud. Ganska så mysigt.



Jag har bott på trevligare ställen.



Man får passa på att vila mellan matcherna. Tufft schema även som publik.



FC Flora. Nummer 7 på ryggen är killen som skriver inbjudningar på engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar