onsdag 29 februari 2012

Snowtubat i solen

Vi klädde på oss underställ, skidbyxor och packade påsen med fika.
Solen sken från en underbart blå himmel och vi hängde på låset när de öppnade för dagen där man kan åka Snowtube.




Självklart hade vi med oss Cloettas kexchoklad och varm oboy.

Det här var roligt för alla i alla åldrar.


Det fanns tre olika slopes att välja emellan.
Två med kurvor och höga vallar och en rak med guppel och hopp.



Det var bara att slänga sig utför och känna vinddraget i ansiktet. Snön yrde och man visste inte åt vilket håll man skulle landa när man väl var nere.




Tredje dagen på sportlovet känns helt ok.





De hade även en rulltrappa uppför backen så man slapp gå uppför hela denna enorma kulle.









Efter en förmiddag här åkte vi hem och gjorde sparrissoppa.
Då längtade en del efter sina x-box alldeles förskräckligt.

Men jag är glad och tacksam för den här stunden.

4 kommentarer:

  1. Det där såg härligt ut. Nästan så jag hade velat vara med och åka, om jag vågat. En bra dag på sportlovet kan jag förstå. Hälsa grabbarna. Idag har jag stått ute i vårsolen på garageinfarten och planterat om alla våra krukväxter. Det känns bra att ha det gjort. Ser liksom redan hur de börja trivas och må bättre. Snart blir det sh´bam. Sedan soffan. Kram farmor o svärmor o mamma förstås.

    SvaraRadera
  2. Härligt med sol på näsan. Dessutom skoj. lycko er.
    Ma

    SvaraRadera
  3. Gud så mysigt det ser ut. Fortsatt trevligt sportlov till er!

    SvaraRadera
  4. Vilken dag ni haft, blir riktigt avis, dom banorna var ju skithäftiga. Skönt med sportlov. Ha en forts bra vecka.
    Kram Loisan

    SvaraRadera