söndag 12 februari 2012

Ja, vad säger man?

Whitney Houston är död.
Hon hittades enligt säkra källor (?), i sitt badkar på hotelrummet. Läste nyheten i morse. Nej, tänkte jag, kunde hon inte få finnas med oss en stund till? Varför? Var det det där galna knarket som tog henne till sist? Knark är inte coolt nånstans.

Hon har funnits i mitt liv sen 1986.
Ung och förväntansfull var jag i Eastbourne på språkresa med en kompis i tre veckor. Bara den resan är värd ett helt inlägg om sig självt förresten.
Men jag vet ju att mina föräldrar läser den här bloggen, och jag vet inte om allt är preskiberat riktigt.

Där dansade vi iallafall otroligt mycket på kvällarna till låten "I wanna dance with somebody". En fantastiskt snygg och nytänd stjärna som sjöng med en sådan stämma som slog knock out på vem som helst.


Vissa ställen och situationer kommer jag ihåg mer än andra. Tex var jag höll till när olika saker inträffade.

När Palme mördades var jag var i Jokkmokk.
När dubbelmordet i Linköping hände var jag på jobbet.
När Anna Lind dog var jag på jobbet.
När Michael Jacksson avled var jag i Florida.
När Whitney Houston dog var jag i Riga.

Nu är vi hemma i Tallinn igen.
Efter några dagar på hotel var det skönt att komma hem.
Hammarby IF vann hela Cupen. Well done. AIK kom sexa och FC Flora kom på tolfte plats. Av 16 lag. Det har närvarat tre lag från Finland, tre lag från Sverige, tre lag från Estland, ett lag från Holland, två från Ryssland, två från Lettland och så har jag glömt några. Bra kämpat av allihopa. Riktigt bra fotboll har vi fått se. Det är inga småpojkar längre.


Det är väldigt intressant att observera en grupp 15-åriga killar när de stretchar.
Undrar vad det är de stretchar egentligen?
Och vet de det själva i sådana fall?
Jag är nog en smula yrkesskadad när allt kommer omkring.


Dagens badrumsbild är från restaurangen på hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar