lördag 4 februari 2012

Hjälp, kramp i biceps!!

I vårat hyrda hus har vi en stång i sovrummet. Från golv till tak går den. Silvrig och fin är den.

En brandstång kunde det kanske ha varit.
Men det är det nog inte, när allt kommer omkring.

Utrymmet kring denna stång i rummet är väl tilltaget. Så om det hade varit kö till brandstången om det hade brunnit hade vi fått gott om plats.
Men vem står i kö och väntar snällt på sin tur om det brinner?



Med röda små, läckra spotlights i taket känns denna stång som ett naturligt inslag i vårat liv. Eller inte....

Pooledance kallas det visst och är väldigt bra träning, sägs det. För vem eller för vad blir min följdfråga direkt?

Idag provade jag.
Ett tips är att inte ha smörjt in händerna innan.
"-Ta kort fort nu", sa jag till maken, "för nu går det undan!"

Jag försökte lite wild and crazy sträcka ut ena benet och ha det utsträckt så där rakt och fint. Men det gick inte så bra. Herregud, hur gör man? Och hålla sig uppe samtidigt, liksom?




Att klänga på detta smidiga, lite käcka sätt ( ? ) var ju lätt som en plätt.
I tre sekunder.

Sen fick jag kramp i överarmarna!

1 kommentar:

  1. Hahahaha......du är för rolig. Lite lagom sexy baby ;-D. Kram Anki

    SvaraRadera