fredag 3 februari 2012

Oh my god!

Hur jobbigt kan 25 minuter vara, tänkte jag??

Det visade det sig att 25 minuter kan vara preciiis lika otäckt, svettigt jobbigt som för 20 år sedan.

Jösses!
Jag tänkte lite käckt hänga med två tjejer på ett pass på My Fitness som hette Spinning 25 min/ BodyPump 30 minuter.
Efter att ha kört runt i området för att hitta till detta nyöppnade gym så kom vi exakt klockan 11.00.
Rummet var fullt med ca 25 cyklar och alla satt på sina cyklar och trampade redan. Jag skulle bara hitta en ledig sådan och sen hitta rätt höjd på både sadel och styre. Intruktören kom fram och sa nåt. Jag bad henne säga det på engelska. Då gick hon.

Sen ömsom satt, ömsom stod jag på denna cykel och försökte se hur de andra gjorde. Trampade i takt och hade löst hängande armar. Viktigt nämligen. När intruktören efter en stund började vrida på ratten för trögare fart så gjorde jag det med. Men bara lite. Herregud, hon snurrade flera varv på sin ratt!

Så svettig som jag blev under dessa 25 minuter var det inte igår jag var, kan jag säga. Men 25 minuter kan vara en bra start.
Efter detta skulle alla torka av sina cyklar. Jag irrade runt där i rummet för att hitta sprayflaska och papper. Och så en pappreskorg.

När jag var färdig hade alla redan sprungit vidare till nästa rum. Där skulle vi hitta en bräda, matta och tyngder. Resten av gruppen stod snällt vid sina mattor och tittade när vi nybörjare bökade runt för att hitta rätt utrustning.

Sen körde vi på! Vilket tempo hon hade under hela tiden.

Efter 30 minuter var jag rejält darrig i armarna och det var dags att plocka undan all utrustning igen.
Första gången är alltid första gången, konstigt nog, men nu vet vi till nästa gång vi anmäler oss.





När jag kom ut från träningshallen kände jag att jag log. Jag var svettig och jag darrade som ett asplöv, men jag log.
Solen sken från en klarblå himmel. Snön gnistrade och knarrade under
skorna.
Kallt som attan men ack så vackert.

En bra fredag helt enkelt!

1 kommentar:

  1. Men gud så härligt det låter!!! Kör på Ingela. :-)//Anki

    SvaraRadera