fredag 10 februari 2012

Dagen idag

En fotbollsturnering i Riga har haft äran att ha mig som åskådare idag.

Kom till hotellet skapligt sent igårkväll och uppe med tuppen otroligt tidigt imorse för att se FC Flora vinna mot Honka från Finland i sin första match.


Sen såg vi ett gäng killar som satte sig just bredvid oss. De hade svart/gula mössor och snackade visst svenska. AIK hade vunnit sin första match oxå, berättade en stolt stockholmare. Berättandes på ett sådär stockholmssätt, liksom. :)



En tydlig och fin bild precis bakom natet innan matchstart mellan FC Flora - Honka. Och inte har jag hittat zoomknappen pa telefonen heller.



Undrar vad det står här egentligen.




Invigningen på Riga Cup var inte riktigt i samma klass som Gothia Cups invigning på Ullevi, kan man ju ändå säga utan att underdriva något.

De sex unga tjejerna i ensemblen som dansade i mittcirkeln, gjorde det inför 16 lag som endast bestod av 15 åriga killar. Det busvisslades ganska friskt på sina håll!




Det fanns även gäster från Hammarby på plats.
Deras spontana reaktion när de kom in i sporthallen var att detta var ju mycket bättre än Bosön! Och det sa de i tron att inga skulle förstå vad de sa. Men tji fick de!

Nu står jag på golvet i badrummet på hotelrummet och värmer mina arma fötter. Om ni undrar varför så beror det på att just här finns det sån härlig golvvärme.
Som jag har frusit om mina tår under dagens lopp. Även om vi har varit inomhus.

Vårt hotel ligger på ungefär tre minuters gångavstånd till den ena sporthallen där de spelar.
Av alla hotel i miljon och storstaden Riga ligger vårt så nära dit vi skulle. Utan att vi hade en aning om det.

Det är faktiskt ganska märkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar