torsdag 23 februari 2012

Mina barn och andras ungar

Alla barn har lika värde. Alla barns födslar är lika betydelsefulla.
Jag är den första att skriva under på det.
Men ändå. Men iallafall.
Idag skrevs historia. En blivande drottning har just fött en blivande drottning.

Alla ni som inte bryr er om vad som har hänt idag. Det är helt ok.
Men låt oss som faktiskt bryr oss, få göra det. För det är oxå ok.

Låt oss få känna glädjen med denna härliga, lilla familj.
Låt oss få fälla en tår när Prins Daniel presenterar sig som nybliven pappa.
Med den känslan som han pratade under presskonferensen. Med hans äkta känslor tar han iallafall med mig med storm. Hans känslor som liksom är "all over the place...."

Han är ett fenomen. Prins Daniel är verkligen Kung.
Han är en underbar förebild för hela kungahuset och alla fäder.


Min idol för dagen är denna man!



Från en prinsessa till en av mina personliga prinsar.
Från andras ungar till mina egna barn.
Min yngste prins har fått en inbjudan till Laserdome party. Inte från nån klasskompis utan en kille i fotbollslaget där engelskan inte är så väldigt vanligt förekommande.
Han har fått inbjudningar tidigare, men det som gör den här inbjudan så speciell är att han som fyller år faktiskt har ansträngt sig, eller hans föräldrar, och strykit över estniskan och skrivit på engelska istället.


Det är oxå kärlek i mina ögon.

1 kommentar:

  1. så fint!
    Tur att det finns fler som fäller tårar när folk är känslosamma.
    Här satt jag själv i soffan o tåren rann ner för kinden, som jag snabbt tog bort...ingen såg :-)

    Jessica

    SvaraRadera