söndag 8 januari 2012

Twittrare



Maken har Vinterstudion.
Sönerna har ViaSat Tv. Just nu visas Manchester United vs Manchester City. En son i varje lag har jag. Inte spelandes, men dock hejandes. Hoppas på oavgjort. För husfridens skull.
Själv har jag Blogger och nu även Twitter. Och om jag lovar att vara tyst så får jag sitta bredvid maken med datorn när Hellner just swischade förbi Norrthug i backen. Uppför.

Vi umgås i våran familj. På vårt sätt, kan man väl säga.
Iallafall en dag som denna söndag.
När vi mentalt i våra hjärnor förbereder för skolstart i morgon.

Häromdagen öppnade jag ett Twitterkonto.
Vad händer sen då? Har ingen aning egentligen.
Jag hittade genast någon att följa och på den vägen kom jag fram till
Magnus Uggla, Gry Forsell, Anders Timell och sen var det liksom igång.

Så jag har kunnat följa hur Uggla och Carola och Gry förberett sig inför sina tv-premiärer denna helgen. Och hur varmt och skönt en del har det i Thailand.
Men hur får man andra att hitta mig?
Och hur funkar liksom hela grejen?

Jag har en kompis som jag har fått en hel del hjälp av och det tackar jag ödmjukast för.
Alltså, vad är en retweet, replay, vem ser vad, vem ser hur mycket?

Nån som finns på Twitter av mina läsare?
Vore ju kul att veta.
Har ni några tips på roliga Twittrare?

Twitter och hej för den här gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar