fredag 13 januari 2012

En hemmafrus fredag



Lilla Vit har blivit rejält ompysslad idag. Vilket jag tyckte var dags faktiskt, så mycket som den kör på oss.
Varit på Spa och fått nya vindrutetorkare, påfylld med ny olja, bytt lampor och fyllt på ny fräsch kylarvätska.
Under tiden satt jag i anhörigsoffan och väntade. Det tog väl en timme ungefär.
När Lilla Vit blir stor vill den bli stor och svart.





När jag åkte ut från Peugeot drog jag vidare till Intersaloon. ( Där jag tidigare har haft ner hela garderoben. Idag bad jag om deras hjälp vid jackjupphängningen eftersom de inte hade bytt lagningen med tejp från mitt förra besök där.)
Nu var det min tur att bli lite ompysslad. I en hel timme dessutom.
Jag har haft sån gräslig huvudvärk de sista dagarna och hoppades på att lite massage skulle kunna mjuka upp mina betongklumpar till axlar.

Och vilken massör jag har hittat!
Vilken kvinna! Hon var snygg, fräsch, trevlig och otroligt duktig på att massera.
Mina betongklumpar hittade hon direkt. Det gjorde sådär skönt ont som det bara ska göra. Hon fick så mycket beröm efteråt och jag hade lätt kunnat ligga kvar på den bämken hela dagen. Men tyvärr hade haon andra klienter som väntade. Hon frågade om jag tränar mycket, och på det svarade jag "inte", men att det blir lite pilates då o då. "Good training for your body" , sa hon då.

Jag bokade en ny tid redan på tisdag. Efter min pilates.

Efter denna underbara behandling var jag inte särskilt snygg nånstans, kan man väl säga utan att överdriva. Ansiktet som legat nerknökat i ett litet gömsle var både rött och lagom pluffsigt. Mascaran som låg kvar på handduken när jag reste mig. Och håret som var alldeles galet kladdigt efter massösens jobb. Men det gjorde ingenting, för värken var för tillfället borta och då firade jag det med att passa på att åka hem till en kompis och äta lunch. Hon bjöd på sån smarrig sushi!
Thanks!




Tjofadderittan!
Skapligt halt det var under snön, märkte jag när jag gick ut till soptunnan med båda händerna fulla med skräp.
Plötsligt låg jag där på backen efter en praktvurpa som hette duga, med skräp runtomkrin mig och det första jag gjorde var att kolla om nån hade sett mig. Och det var det ju. Såklart.
Alla byggsnubbar vid vårt grannhus. Upp och hoppa som om ingenting hänt!
De vinkade så snällt åt mig.


Efter fredagshandllingen var det dags att åka och hämta lilleman från sin träning.
I denna hall är det vindstilla men enormt kallt och de har en elvamanna plan där inne på konstgräs.




Nu är det äntligen kväll och inte vilken kväll som helst, utan det är fredagkväll. Världens bästa kväll, i min bok.

Maken är och hämtar storebror från sin träning, som är utomhus i snöstorm, och sen har vi myskväll.
Absolut hela kvällen.

Go fredag till er alla, mina vänner!

2 kommentarer: