onsdag 18 januari 2012

"Du får byta igår."

Idag var det dags att leta skor.
Jag har sett så många skor under ett par timmars tid. Men inte fastnat för särskilt många att prova faktiskt. Eller det var när jag först började fokusera på vad jag höll på med som jag hittade en del.

Till slut fann jag ett par som jag kände kunde duga. Ett par svarta, enkla men ändå fina och som jag kan använda fler gånger, hoppas jag.
Provade dem och de satt som en smäck.

Lite för höga klackar i min smak egentligen - men nån gång måste ju vara den första, tänkte jag och bestämde mig. Bara att slänga sig utför!




Framme i kassan stod det två tjejer i min egen ålder, bakom disken.
"-If I change my mind tonight when I come home, is it possible to change this shoes?", frågade jag innan jag betalade.

De tittade på varandra, småpratade och verkade ha varit väl överens när de samstämmigt sa till slut:
"-Yes. Yesterday."

Okey! Jag byter dem igår alltså, ditt lilla yxskaft, hann jag tänka.

Men istället för att känna så, så log jag stort och skrattade lite och tänkte att min engelska är ju rent fantastisk egentligen.

När allt kommer omkring.

3 kommentarer:

  1. Jättefina skor, och vad skönt att du kan byta igår, hi hi hi! Du kommer att bli jättefin i helgen.

    SvaraRadera
  2. Så djäkla kul, faktiskt.
    Ungefär som att landa i Sverige innan man startat från Tallin...
    - fast - egentligen - väldigt mycket roligare, för det är så mänskligt.
    /Pa

    SvaraRadera
  3. Tack Elsa! Jag hoppas jag slipper byta igår.

    Pa- Eller hur? Visst var det himla roligt! :)

    SvaraRadera