tisdag 24 januari 2012

Party all night

I lördags var jag och maken bjudna på en fest i Riga.
En födelsedagsfest, och vi hade farmor och farfar hemma som såg till att sönerna fick mat i magen under helgen.

Jag hade införskaffat mig en ny klänning, nya skor och en ny liten topp.
Det enda jag liksom behövde plocka fram ur garderoben och lägga i resväskan var svarta strumpbyxor. Hur simpelt som helst!

Vilket jag helt enkelt glömde att göra.

Och det kom jag på i en sporthall nånstans i Tallinn medan jag kollade på ´när sonen spelade fotbollscup. Efter den matchen skulle vi dra vidare på direkten så hela vår packning var startklar.

så när vi till slut drog söderut lämnade vi helt sonika farmor o farfar i en sporthall mitt i Tallinn. Och hoppades att de skulle hitta hem.

Tillsammans med vårt resesällskap stannade vi till på Rimi - räddaren i nöden.



Jag köpte tre par nya strumpbyxor.
Eftersom jag är en medelålders mogen kvinna i mina bästa år, så blev det sorten till höger. En sort där allt som behöver
liksom hållas på plats gör det med hjälp av denna variant.
Perfekta!!





Denna något suddiga bild är på klänningen jag hade på mig.
Bild på hela ekipaget tillsammans togs aldrig.


Aftonen blev en underbar tillställning.
En sådan där fest där jag aldrig kollade på klockan. Under hela kvällen.
Har ingen aning om vad klockan var när middagen började, vet inte hur länge den höll på. Vi åt en fantastisk middag med fyra goda rätter och med olika vackra tal där emellan samt kul underhållning.

Efter maten blev vi uppvisade på taket där vi bevittnade en enorm fyrverkerikavalkad. Med plädar på våra axlar var det rent magiskt.

När vi kom ner igen var dansgolvet klart och sen höll väl jag till där mest hela tiden.
Som små popcorn studsade vi allihopa och helt plötsligt ville bussen åka tillbaka till hotellet.
Med träningsvärk i vaderna kom jag hem söndageftermiddag till söner som även de var nöjda och belåtna över deras helg.

Tack snälla födelesdagsbarn med familj för en väldigt trevlig kväll och vi hoppas att huvudpersonen hade minst lika roligt som vi!

1 kommentar:

  1. Vad roligt att ni hade skoj. Vilken upplevelse det var i främmande land. Första festen, eller... Hmm.... Snälla, sätt på dig klänningen och be någon i familjen ta en bild..... Den behöver fyllas ut....Liksom..... Ska bli spännande att se.
    Ma

    SvaraRadera