fredag 6 januari 2012

Gäst utcheckad

Det var ett halvår sedan jag såg honom senast.
Då bodde jag och ena sonen hos honom under Gothia Cup veckan. Vi mös och umgicks. Han var med och såg nästan alla den andra sonens matcher med oss. Efter sista cupdagen
sa vi "på återseende" och det tog nästan ett halvt år.




Vi har haft några ordentligt mysiga dagar tillsammans med världens bästa morfar.
Gamla Stan utvändigt ena dagen och så "Kik in de Kök" ( stavning ? ),
andra dagen. Vilket betyder att vi gick på ett museum med gamla krigsatteraljer från medeltid och framåt.

Sånt gillar jag. Och jag vet ju var det kommer ifrån, om man säger så. Försöker få resten av min familj att gilla samma saker som jag men det är inte väldigt lätt. Ett önskemål som jag har är att få åka runt om i världen och titta på gamla slott. Med guidning. Tänk så urspännande!
Kanske skulle funka om det ligger en fotbollsplan på borggården. Kan faktiskt vara en ide. Ska genast kolla.


Men söner hängde gladeligen på denna gången. Den ena med lite mer tålamod än den andra.
Och så var fiket stängt när vi hade nått ända upp i nock på museets alla sex våningar.

Idag vid hemfärd ville pappa vara i tid till planet med ursäkten att "säkerhetskontrollen brukar ta sån tid".
Inte här, svarade jag. Jag har lämnat av så många gäster och det har aldrig varit nån kö till just säkerhetskontrollen, berättade jag för honom.
Nehäe, och vad händer då? Halva Tallinns befolkning hade bestämt sig för att resa just denna fredag.
har aldrig sett så mycket folk i denna lilla terminal.
Men han hann gott och väl. Vi vinkade, kramades och sa "på återseende".
Tårpåkindenvarning!

Får vi se när det blir nästa gång.
Nu har pappa ringt och sagt att han har nått svensk mark. Och det gjorde han innan han startade faktiskt. Märkligt va?


Rummet är utcheckat alltså. Städat och klart och väntar nu in nästa bokning som är 19-21 januari.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar