lördag 7 januari 2012

Lördagsposen intagen

Nu är lördagsposen intagen.

Och nu när jag själv läser vad jag just har skrivit så undrar jag genast vad det är jag menar egentligen.
"Lördagsposen intagen"!
I soffan och allt. Hur låter det?

Nu menar jag iallafall mysbyxor, Andre Pops, fika och mys.
Det är livet på en pinne så här på lördagen.
Ute vräker snön ner. Känns fantastiskt skönt att bara kunna slänga ut hela min lekamen i soffan och bara njuta.

En lördag utan en massa måsten.
Om jag mot förmodan sätter på en tvättmaskin är det för att jag vill göra det. Inte för att jag måste.
En skillnad som heter duga.



Jag fick en fin julklapp av en kär vän.

Många tänkvärda ord och texter samlade på en och samma tråd.
Samt några tomma lappar där jag själv kan skriva ner sånt som jag själv kommer på.





Att våga tro på sitt eget liv är enormt viktigt, känner jag.





Du kan påverka och utforma ditt eget liv så mycket mer än du bara anar!

Nöj dig inte bara. Du är värd det allra, allra bästa. För just dig- det är ju såklart olika för alla individer.
Finns inte det i din precisa närhet, våga dig ut och leta.

Det finns för dig.




Som jag brukar säga till mina killar:

Du kan!
Du törs!
Du vågar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar