onsdag 25 januari 2012

Wow, en bra dag, har jobbat!

Snart tar jag kväll efter en otroligt mysig och skön dag.

Jag började dagen med att sitta i skolans hall och vänta in en kompis.
Vi hade bestämt oss för att idag utbyta lite tjänster med varandra.
Jag har verkligen inte masserat en enda människa på sju månader. Det har känts mycket annorlunda att inte ha arbetat med detta under det senaste halvåret. Kände mig lite ringrostig men tog med mig oljan och åkte hem till henne.
När jag väl stod där vid bänken och händerna fulla med oljan kändes det som igår. Händerna visste precis och kände igen alla moves.
Jätteroligt!

Efter denna behandling var det min tur att få zonterapi av henne.
Oj, så ont det gjorde på vissa punkter. Ändå en skön stund och det är ganska mysigt att få bli omhändertagen ibland.

Vi bestämde att detta inte var sista gången.




Sedan var det dags att åka hem till en annan kompis. Vi drog vidare till stan där ytterligare två kompisar väntade.
En smarrig lunch stod på schemat och vi hade en urmysig stund.
Två av oss skulle efter maten på spinning. Inte jag.

Men tillslut var det bara en som gick på spinning för den andra hade glömt sina skor. "Vad synd", tänkte hon och följde med oss andra två tillbaka till kompisens lägenhet.

Vi tog vägen om bageriet och hade med oss hem nybakade kakor.
Spinngtjejen kom efter sitt pass och såg alldeles förskräckligt, gräsligt fräsch ut. Som fick oss andra att känna oss....ja...lite upptagna med annat viktigt här i livet...
Undrar om jag ska hänga med nästa vecka? Provade för typ 20 år sedan och höll på att dö på kuppen. Men nåt kan ju ha hänt på 20 år? Förutom att kroppen har åldrats typ 20 år....

Sedan satt vi fyra och pratade och skrattade ända tills det var dags att hämta alla barnen.
Det har varit en bra dag!
Känner mig nöjd och belåten och tillfreds.

Killarna är tom färdiga med sina läxor för dagen.
Korvstroganoffen jag bjöd på till middag hade Moberg gnuggat händerna av förtjusning till om han hade smakat.
Jag har 11 följare på Twitter.





Det går bra nu!

1 kommentar:

  1. Vad glad jag bli av att läsa om din roliga dag. Hoppas att du får många sådana. Jag har också haft en superdag tillsammans med 2 före detta kollegor. Sopplunch och em-fika. Sen hem för att hinna till sh-bam (osäker på hur det stavas). Nu är aftonklänningen på. SKÖNT!

    SvaraRadera