tisdag 10 januari 2012

Langning och böter



På skolans parkering idag vågade jag inte köra så himla nära kanten som de tuffa med stora jeeparna gör. De plogar bara en sträng i mitten av gatan och därmed hamnar en del snö på den sk parkeringsdelen av vägen. Om jag hamnar lite för mycket på kanten och i snön är jag rädd att det liksom killar Lilla Vit på magen alldeles förskräckligt och att jag då inte kommer loss riktigt.



O'boy har jag inte hittat i affären där jag brukar handla. Tyvärr. Men se, det har en av mina vänner gjort. I matvarukedjan där hon brukar handla och där jag aldrig har satt min fot, kan man väl säga av förklarliga skäl.

"-Jag kan köpa ut åt dig om du vill!", sa hon häromdagen.
Så hon har helt enkelt langat åt mig idag. Hyggligt. Undrar om jag ska berätta det här hemma?




Att gå mot röd gubbe här i Tallinn är belagt med böter. Och den regeln håller man stenhårt på även om det är tomt med bilar på vägen. Man står helt enkelt och väntar tills det blir grönt.
Men regler för hur man ska parkera finns tydligen inte. Eller så har jag inte förstått dem ännu bara. Jag vet inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar