tisdag 17 januari 2012

En hemmafrus tisdag

Lämnade av söner i skolan prick 08.08. De börjar 08.40.
Skönt att vara i tid tycker de och sitter färdiga i bilen klockan 07.45 varje morgon för avfärd mot skolan. Numera helt på deras eget ansvar och vilja.


Den 8 februari är det International Day i skolan. Vilket betyder att alla 28 länder som i dagsläget är representerade har chans att få visa upp nåt särskilt från just sitt eget land.
Idag har vi svenska mammor suttit och planerat detta event i två timmar. För oss svenskar alltså.
Vi kom på en riktigt bra ide!


Sen drog några av oss vidare till ett träningspass på Pilatesen.
Svettigt och jag kommer nog ha träningsvärk i morgon.

Men se det gjorde inget, för efter det åkte jag raka vägen till min härliga och underbara massör som jag träffade i fredags.
Denna gången kunde jag slappna av hela timmen och var sådär mysigt mosig och randig i ansiktet när jag gick ut från hennes rum.....och rakt ut i deras personalmöte. Eller nåt!

Herregud!
När jag kom ut ur hennes rum satt det ca 25 pers och hade möte alldeles precis där jag var tvungen att passera för att komma till garderoben där min jacka hängde ( och som jag redan har raserat en gång för dem ). De tystnade och alla vände blicken mot mig.
Jag tvärstannade mitt i steget och hade önskat att jag hade kunnat smita undan alldeles väldigt osynligt.. Men nehej!
Där fick jag minsann vandra lite vackert rakt igenom hela församlingen som satt och log och var knäpptysta.
Och vid en sån liten enkel promenad blev jag en aning löjligt medveten om mina skitiga byxor och förvirrade uttryck. Löjliga tre sekunder. Men rakryggad!

Maken var där och klippte sig härom veckan. Då sa de till honom:
"-You are married to that blond women."

Asså, hur kunde de veta det??




Och så har jag tagit den vanliga körturen till fotbollsplanen fram och tillbaka. Fullt på alla planer i alla åldrar och lätt snöfall. Dock vindstilla ikväll.

Och en lycklig kille i bilen på vägen hem.

3 kommentarer:

  1. Ingen vill sopa idrottsplanen förstår jag.

    Er kalender fungerar tydligen. Skönt för alla nya så här efter jul.

    I Sverige säger man: Alla känner apan, apan känner ingen. Kan va nå´t. Heder att du har rak rygg osv.
    Ma

    SvaraRadera
    Svar
    1. De behöver inte sopa - värmeslingor under konstgräset.

      :)

      Radera
  2. haha, det verkar bara hända dig! :-)
    Fotbollsplanen när oss plogar de med lilla plogbilen...
    Jessica

    SvaraRadera