onsdag 28 september 2011

Vänner är bra att ha

Att flytta utomlands är en rätt stor grej. Faktiskt.

Allt från själva beslutet att flytta till att faktiskt nu vara på plats.

Det inkluderar alla praktiska saker som var tvungna att lösas innan flytt och saker som måste fixas nu på plats.

Det inkluderar allt det känslomässiga som måste bearbetas innan flytt och även nu när många saker börjar falla på plats.

Att lämna nära och kära är inget jag gör i en handvändning. Jag behöver tid.

Att komma som en helt ny kvinna till ett helt nytt liv är heller inget som görs på en kaffekvart. Iallafall inte för mig.

Därför vill jag tacka alla fina, härliga tjejer som har tagit mig ( och resten av familjen) under sina vingar den här första tiden och verkligen släppt in mig i eran grupp.

Ni är fantastiska människor som är så öppna, så vänliga och så fina.
Och som brev på posten är även era barn och ungdomar lika fina. Undrar om det hänger ihop? :)

Tack vare er har vår första tid i Tallinn blivit en positiv upplevelse för oss alla fyra.





Så från oss fyra vill jag bara säga tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar