söndag 11 september 2011

Söndag, 11/9-2011

Det händer en del i vår herres hage.

För tio år sedan satt jag med barnen i gillestugan. Vi hade tv:n där på den tiden. ( Bara det är ju märkligt i sig. För det var ju jag som var hemma med barnen och var ju STÄNDIGT i köket. Ibland i vardagsrummet, men aldrig i källaren. Så varför hade vi tv:n där överhuvudtaget?? )

Men iallafall.

Jag var hemma med ett sjukt barn så jag passade på att ha båda barnen hemma.

Tv:n rullade på och så plötsligt bröts alla sändningar.
De visade istället live från New York och där sa reporten att ett flygplan hade kört rakt in i ett av tornen på Manhattan.
Efter en kvart såg vi hur det andra planet kom åkandes in över samma ö.
Live, direkt i Tv:n såg jag och barnen hur planet körde rakt in det andra tornet.
Trodde knappt att det var sant, det som hände!
Sen satt jag som klistrad framför tv:n hela den veckan.

En dag som för alltid kommer att sitta som klistrad i mitt minne.

Att ett flygplan har kraschat i Ryssland alldeles nyss har inte gått mig ovetandes förbi. Jag har förstått att ett helt hockeylag med Stefan Liv i synnerhet, har gått förlorat. Helt ogreppbart.
Jag tänker på alla deras barn och fruar, alla deras vänner och föräldrar.


Men trots detta har vi nu bokat flygbiljett hem till Sverige/ Skavsta.

Det var samma sak när Estonia sjönk, tror det var 1994. Då hade jag och några kompisar bokat
biljetter till Åland en månad senare.

"Det e bara o åk!", som gamla Stenmark hade sagt.



Annars har jag en dag som denna vackra höstdag varit ute och sprungit.
På riktigt.
Den som hade satt pengar på det skulle idag ha varit miljonär.

1 kommentar:

  1. Ja tror jag svimmar, menar du sprungit?
    Utvandringen har gjort "underverk"!
    Kram Loisan

    SvaraRadera