tisdag 6 september 2011

I'm a real housewife....

......and I'm proud of it!


Den som tror att man inte lär sig någonting, att man som hemmafru stannar i sin peronliga utveckling, har absolut ingen aning vad den människan pratar om.

Innan min flytt fick jag från olika håll frågan om hur jag kommer att stå ut? Vad ska du göra på dagarna?
Det går inte en dag utan att jag har lärt mig nåt nytt.
Min karriär som massör kanske inte får sig så mycket nytt.

Men jag som människa växer för varje sekund som går. Min inre utveckling går på högvarv
och det jag missar i min karriär hemma i Sverige får jag igen här i Tallinn.

Fast på ett annat sätt. "International skills", som en finska sa till mig.


Om några månader kanske jag känner på ett helt annat sätt.
Vad vet jag.

2 kommentarer:

  1. Du ska verkligen vara stolt över dig själv! Så modigt att göra både den yttre och inre resan. Så otroligt mycket som du kommer att få uppleva och lära dig. Förstår att det lockar att inte behöva åka den vanliga vägen varje dag...och som sagt den finns ju kvar. ;) Längtar verkligen efter att få se hur ni har det! Barnen är också nyfikna på vad dina grabbar gör. Skönt att vi kan följa er här på din blogg. kram kram Karin

    SvaraRadera
  2. Var stolt och glad.
    Du fixar att bryta myten du hört.
    Ma

    SvaraRadera