måndag 5 september 2011

Bokade helger

När jag lämnade killarna i skolan idag öppnade jag ett "matkonto" åt dem i skolans cafeteria. Nu får de ta vad de vill, med eget ansvar, i matsalen. Så skickar skolan räkningen till oss i slutet av månaden.
Känns lite lugnare och inte behöva känna tvånget att komma ihåg pengar varje dag till maten.

I hallen där i skolan träffade jag en av mina nya vänner och vi bestämde oss för att ta en fika på hotellet i närheten av skolan. Det slutade med att jag berättade för henne hur glad jag är över att ha träffat henne och nu är vi hembjudna till dem nästa helg.

Helgen efter det kommer de första gästerna över havet för att hälsa på hos oss.

Och två helger efter de första gästerna kommer det tre kompisar till stora sonen för att fira hans födelsedag.

Det rör på sig!




2 kommentarer:

  1. Det låter ju toppen. Vi kommer gärna när ni bott in er lite, o det verkar ju gå "snabbt". Ha de gött!
    Loisan

    SvaraRadera