söndag 25 september 2011

Turist-race och nu måndag

Måndag morron.

Har just landat i soffan efter att ha lämnat av kilarna i skolan.
Maken drog vid 06.00 i morse för egen bilresa till Riga över dagen.

Nu sitter jag här under pläden, med datorn, ett glas vatten (?), tv:n och hela huset för mig själv.
Iallafall en liten stund. För idag ska några herrar komma och laga värmesystemet i huset. Det försökte vi sätta på förra veckan, men det funkade inte.
Ägaren av huset har ringt och personligen frågat om vi verkligen har satt tryckt på alla knappar, och om det verkligen stämmer att ingen röd lampa lyser när vi sätter på "on".
Men icke. Det lyser ingen lampa hur hårt jag än trycker på den.

Svärmor o svärfar har åkt hem efter deras visit hos oss.
Vi visade Gamla Staden och körde hela turist-racet, med Långe Herman, Tjocka Margareta, Långe ben och Korta ben.
Chansen/risken finns att detta inte var sista gången vi går denna "snitslade" bana. :)
En mysig helg och jag tror att de åkte hem till Sverige med en känsla av att "de har det ganska bra där borta".

Eftersom dagen ska tillbringas hemma, och all dammsugning och tvättning redan är avklarad efter helgen, har jag tänkt att hitta och läsa en del intressanta bloggar.
Många människor skriver riktigt bra och har en hel del int´ressant att dela med sig av.
Både de som skriver om ett tema eller bara om sina egna liv.


Killarnas skola har för övrigt utlyst en tävling denna veckan. Klassvis ska de försöka vinna genom att varje dag klä ut sig i olika teman.
Tror inte klass 6 och 8 fär särskilt bra draghjälp av killar från mitt hem.
:)

Vi hoppas på en fotbollsturnering eller nåt i stället!

4 kommentarer:

  1. Hej Ingela!

    Stämmer mycket bra! Vi åkte hem väldigt nöjda. Känslan är att ni verkar ha det bra i Tallinn.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Fick ni inte med er utklädningslådan?
    Men du kan väl "snörpa" ihop någon trasa till grabbarna, Hahahaha!

    SvaraRadera
  3. "Korte Herman skulle det heta istället" tyckte min Herman som är ganska kort :)

    SvaraRadera
  4. Anonym - Ne, de kläderna tog vi inte med oss, för sådana har aldrig ens existerat hemma hos oss. :)

    Anonym - Självklart! Korte Herman blir det from nu. :)

    SvaraRadera