lördag 17 september 2011

En äppelkaka kanske

Igårkväll fick vi en heeel kasse med äpplen av en mamma i sonens klass. Tack!

Maken sa idag innan han åkte ut på ett ärende:
-"Älskling, du kanske kan sno ihop en äppelkaka under tiden......eller förresten....kanske inte..."

Haha! Han känner sin fru. Men jag tog iallafall fram receptet.

Ikväll har vi varit bortbjudna på middag. :)
Vi tog bilen och ställde in GPS:en på andra sidan stan.

Väldigt trevligt och väldigt gott! Maten och sällskapet alltså.
Tack snälla ni!

När vi åkte hem hade det börjat mörkna. Och vi kom på att vi aldrig har varit ute när det varit mörkt innan.
Även det var en ny upplevelse. Stan ser lite annorlunda ut än på dagen.
Ganska mysigt faktiskt.
Det med!

Lilla sonen somnade efter två minuter ibilen. Och jag kom att tänka på när jag var liten och åkte bil med mamma o pappa på kvällskvisten.

Det var bland det mysigaste jag visste att somna under bilturer i mörkret när jag var liten. Iofs somande jag alltid när jag satte mig i en bil, men på kvällarna var det extra mysigt.
Jag såg alla väglyktor som skiftade färg beroende på vilken sorts väg vi åkte på. Gula ljus på motorvägen, vita ljus på småvägarna.

Konstigt nog minns jag vägen hem från farmor o farfar mest.


Imorgon kanske jag ska ut och springa. Eller baka en äppelkaka.
Vi får se. Helt enkelt.

2 kommentarer:

  1. Har på känn att det nog blir en äppelkaka trots allt idag. Heja Ingela! Mvh "Vi som är sugna"

    SvaraRadera