fredag 9 september 2011

Ikväll ska här firas

Två anledningar till att fira denna fredagkväll.

Först och främst har killen som fyller 14 nästa vecka spelat in sig i truppen FC Flora P-97.
Tränaren har frågat sonen om han är villig att skriva på papper och registrera sig för klubben.
Svaret lät inte vänta på sig, kan jag säga.
Men för att det ska gå vägen måste han ha med sig en kopia på passet samt två passfotagrafier till träningen ikväll. Efter det ska han genomgå en läkarkontroll för klubbens räkning. Har ingen aning om vad det betyder.....Men onekligen låter det lite spännande.

Den andra anledningen är att våra ID_kort nu är klara. Vilket betyder att vi numera är ester. Alltså finns vi.
Och att finnas är ju en känsla som är rätt behaglig.



Nu är klockan 10.30. Det var meningen att ajg skulle på Pilates i dag på morronen. Men hon jag skulle få skjuts av behövdes hemma hos sin dotter ist, så jag skulle ge mig ut själv.
Haha! Vilken turist!
Som jag körde runt, som jag letade. Till slut hittade jag byggnaden iaf, men då hade redan halva träningen gått. Så jag stannade bilen och tog mig en powerwalk runt området ist.

Nu sitter jag o väntar på verkstadkillen. Han som aldrig dök upp igår.
Kanske kommer idag. Vad vet jag. Vad vet han.

3 kommentarer:

  1. Att fira är roligt. Lycka till Adam! Han har gjort bra ifrån sig förstår vi. Vad annat var att vänta sig?? Att ni har blivit estniska medborgare känns ändå lite overkligt. Men ändå värt att fira förstås. Trevlig helg önskar vi på Argo!

    SvaraRadera
  2. Vad kul med mycket att fira. Det är så härligt att läsa om er vistelse i Estland. Och att ni nu är ester, vad händer när ni återvänder till Svedala, blir ni invandrare här också då? Ha en riktigt trevlig helg, hälsa och fira ordentligt!

    SvaraRadera
  3. Kul att ha hittat till din blogg:) Vilken författare du är!!!
    Grattis till Adam, jättekul.
    Grattis till er andra också, välkommen i gänget, som EST:)

    Synd att du missade träningen igår men...inget ont som inte har nåt gott med sig...nu hittar du säkert jättebra där ute i Tabasalu.
    Nästa vecka blir det inne i stan tror jag. Då kan vi göra sällskap så du inte missar den också;)

    Syns snart på skolan
    /Nina

    SvaraRadera