onsdag 24 april 2013

Solen och "Head and shoulders"-mannen irl

Maken och jag vaknade tidigt. Drog gardinen åt sidan och där var den. Efter en hel dag med moln och blandade skyfall var solen återigen på sin plats på himlen. En vidunderlig utsikt över havet och soluppgången. Jag klev ut på balkongen och bara insöp precis allt som var då. Värmen, solen, männikorna som redan var ute på joggingturer eller promenader. Jag bara njöt av hela situationen. Jag var där och då.







Medan killarna sov sin tonårssömn bestämde jag och maken att en morgonpromenad på beachen inte skulle göra så särskilt ont. På med kjol och linne och ut. SEdan gick maken till affären och handlade lite färsk fruktsallad till oss till frukost.



Poolen.










Till kvällen hade vi för länge sedan bokat biljetter till en NHL-match. Vi drog mot BB&T Center med GPS:en inställd.  Rakt in i Miamis rusningstrafik. Så nu vet vi hur den funkar också.



Efter en timme var vi på plats för att se Florida Panhters vs New York Rangers.
Jag var i ärlightetens namn inte så värst upphetsad över att se hockeyn. För mig var höjdpunkten att få se "Head and shoulders"-mannen i det verkliga livet.
SEr ni honom där nere mellan stolparna? Kan meddela att han är lika läcker i målvaktsmask och biggest benskydd.



Innan matchstart var det en tyst minut för bombningarna i Boston, nationalsången, och en lång applåd för de 800 soldaterna i Afganistan som är från Florida.
Säga vad man vill om amerikanerna. Men de är bra på att fixa till en show som heter duga. Och de är väldigt patriotiska. Det var inte en lugn stund under hela kvällen.



Florida vann med 3-2. Skott på mål var 16-38. Så Henke hade inte sin bästa kväll, tyvärr. Men det hade istället den andra svenska målisen i det andra laget, Markström. 
När matchen var slut gick vi ut i värmen igen. Bland palmer och syrsor.
Märklig känsla.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar