söndag 28 april 2013

Chill life

Eftersom Matt och hans gäng kom trea i tävlingen igår var det idag prisutdelning. Vi fick chansen att få följa med och vi åkte i hans båt på vägen dit. En tur på ca 30 minuter.


Vi hoppade ombord alla fyra och även Annika och lilla Andrew. 



Flytväst var inget att snacka om på varken vuxna, tonåringar eller bebisar. Det var bara att sätta sig. Vart som helst. 
I baken på båten satt det två tycken 250 hästars motorer och de visade vad de kunde.
Med mina pojkar sittandes på relingen.


Framme i Inlet Harbour.

Lille Andrew stortrivdes på båten i mammas famn.



Birdshit on my foot. Betyder Tur va? 


Vi tyckte att Matts båt, Blank Check, var stor. Men båten bakom.....Fyra redan tillagda båter fick flytta på sig för att den skulle få en plats vid bryggan.

Matt och hans gäng. Fisken  de kom trea med hette Wahoo och vägde kanske 29 pounds. ( Har ingen aning ) Jag jämförde deras liv lite med vårat. Fast liksom helt annorlunda. Men ändå. Vi säger fotbollsfruar, de säger fiskarfruar kanske. 



Calle intog frontseat på vägen hem. 



Chill life. 
Kan faktiskt vänja mig vid det här livet. Exotiskt för mig. Vardag för andra. 



Vi la till vid Matts föräldrars egna brygga och beställde pizzor till oss allihopa. Där satt vi vid hans föräldrars Tiki-bar i flera timmar. Och bara njöt. Av stunden. Av sällskapet. Av den otroligt vackra vyn. Av livet.



Annikas pappa och min makes farbror dök upp, han med.



Här satt jag. Med ett iskallt glas vitt vin i solnedgången. 

Chill life.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar