måndag 29 april 2013

Perfekt vattenparksväder.


Enligt väderprognosen på våra telefoner skulle vädret bli lite åt det mulnare hållet idag, måndag. Chansen till att en  skvätt regn skulle komma nerdimpandes var även ganska stor. Då tänkte vi att en tur till Orlando och en av vattenparkerna skulle passa perfekt. Vi valde mellan Typhoon Lagoon och Wet'n Wild. Det blev den första pga av deras stora vågpool. Vi ställde klockorna, packade badväskan och drog iväg vid kvart över åtta i morse ungefär.

Helt utan GPS.

Men det fick vi bittert ångra väl i Orlando. Det är ingen liten stad. Motorvägen har skapligt många  Exits. Vilken skulle vi ta av?

Efter några felkörningar så insåg vi att det är ju otroligt bra skyltat från motorvägen ända in till Disneys värld. Hade vi bara haft lite mera tålamod och väntat nån  minut med att svänga av motorvägen hade vi sett det, kan man säga. Men vi kom fram till slut.



Vädret var verkligen kanon för ett besök i parken.
Lagom med sol. Lagom med regn. Lagom med folk. Inga köer. 







Vågmaskinen var ett poppis inslag bland besökarna med sin fyrametersvåg varannan minut.



Tiden gick fort och plötsligt stängde parken. 







MIna killar.
Nu när det har gått några timmar och kroppen är avduschad från diverse bös från poolerna så känner jag hur fotsulorna ömmar en smula från de skrapiga bottnarna i bassängerna. Kan man kalla peeling.



hahah.
Den här bilden tog jag igår på vägen hem i båten. Himlen speglades sig så himla coolt i Calles brillor och jag ville fota den, helt enkelt.
Men fick bara med min egen telefon.....

Fast bilden blev ganska bra iallafall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar