måndag 8 april 2013

Manchester derby

Ikväll spelas det derby i Manchester.
United mot City. De röde mot de blåe.

Jag har en support till vart och ett av lagen här hemma. En ligger just nu under ett rött täcke och en ligger just nu under ett blått täcke och ska försöka somna.

Själv bryr jag mig föga om vilket av dessa lag som vinner. För mig är viktigast att vi kan äta frukost i ihop som vanligt i morgon bitti.

Det jag tycker är coolast med det här derbyt i kväll är att jag faktiskt har sett de båda målvakterna som finns på planen i verkligheten. Liksom in action.

Den ene, De Gea,  här i Tallinn när han representerade Spaniens U-21 lag mot Estland.
Den andre, Joe Hart, i Kiev när han representerade sitt England mot Sverige. Där Olof Mellberg för övrigt gjorde en helt sjuk match. I sin sista landslagsmatch tror jag bestämt att det var.

Sånt som är enormt bra att komma ihåg.




Må bäste målis vinna.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar