onsdag 17 april 2013

En onsdag i bilder.

Morgonen började med att Calle självklart och som vanligt hittade sina strumpor i sin låda.




Jag tog en biltur till Rocca Al Mare för en fika med Therese. 



Sån smaskig mandelpinne.




Gick sedam tvärs över gatan mot detta fina hus. Upp till våning 6. Där skulle jag träffa fina Hannah. Hon är toppenbra på naglar. Precis som jag så längtar även hon efter sommar och värme. Jag frågade om hon har några planer för sin sommar.

"I have to work, otherwise your nails will be awful", sa hon med ett leende. Ja, stackars mina naglar, tänkte jag. Hur ska de se ut? 
En veckas semester skulle hon iallafall unna sig. 



Jag fick en fin bricka med lite kaffe och en chokladbit. Och det roliga med den här chokladbiten är att den är insvept i papper. Som enbart kan tas bort när man håller den med två händer. Vilket är helt omöjligt när man sitter hos manekyristen, då alltid en hand är upptagen hos henne.

Så där låg den lille rackaren och retades en smula.
Not to eat, just to see.

Koppparna som jag får kaffe i på Intersalon är så fantastiskt vackra och helt underbara att dricka ur och kommer visst från Indiska. Så nu vet ni, alla ni som har undrat över det härliga porslinet. De finns på Indiska.









Jag som alltid klär mig i svart överraskar lite med aprikos. Välkommen våren, säger jag.






Annars är det en grå och regnig dag.




Mina jeans är en aning mera trasiga än vad som är snyggt för en 41 årig kvinna så idag lämnade jag in dem på lagning. Här kommer sömmerskan och min konversation från det att jag klev innanför hennes dörr i ateljén:
"Hi, do you speak english?"
"Da, da, da", sa hon och grabbade tag i mina byxor. 
"Good, maybe you can help me anyway?"
"Da, da, da."
"When do you think they are ready to pick up?"
"Da, da, da", svarade hon och pekade på almanackan på väggen. Hon skrev en liten lapp till mig och fortsatte: "Da, da, da!"

"Thank you", svarade jag, "See you tomorrow". 
"Da."

Det är vardagslivet i Tallinn.

:)

2 kommentarer:

  1. Ha ha..... Roligt inlägg. Ett av de roligaste faktiskt. Verkar inte helt tråkigt att spendera en onsdag i Tallin. ILY <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, eller hur? Jag skrattade själv när jag skrev inlägget. :)

      Tack ska du har för att delar min vardag med mig. Hur har du det, min vän? Börjar du få kalla fötter? :)

      Radera