torsdag 30 augusti 2012

Lång härlig frukost

En kompis bjöd in några tjejer på en "Long time no See breakfast" idag 09.30.
Jag och Therese tog vägen förbi Frihetstorget och hann köpa med oss fina solrosor.

Väl hemma hos Eva fick jag hälsa på en del bekanta ansikten men även några helt nya. Det alla hade gemensamt (förutom vi svenskor) var att de kom från olika ambassader. En härlig blandning av rysskor, brittiskor och amerikanskor. Det är så roligt att höra om andras familjers äventyr. I det här gänget var det rutinerade rävar och de har varit ute på "posting" ( utlandstjänst) i flera, flera år. Samt i olika länder. Väldigt intressant. Alla familjer har sina egna stories liksom.

Samtidigt som de undrade över hur vi, som inte har någon ambassad att lära känna varandra på, har hittat varandra att kunna umgås med.
Skolan där våra barn går på är ju fantastisk i det fallet.

Annars är maken med i tidningarna idag. Kanske i nyheterna på TV med. Jag vet inte riktigt.
Rimi är den första affären i hela Estland som inför åldersgräns på energidryvker.
Det är ju alldeles förträffligt, känner jag.
Däremot fick ena sonen just höra av en lagkompis med glimten i örat, att "det var ju förjäkligt av din farsa, för jag älskar de där dryckerna!"

Men nånstans måste man ju börja!.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar