onsdag 8 augusti 2012

Vädret skiftar en aning


Dagen började med ösregn och grått i alla vädersträck.



Efter en ganska sen frukost lämnade jag mina söner hemma och drog till min frisör.

Igår var killarna här och blev ompysslade. För deras klippningar, min klippning samt slingning n´betalade jag 76 euro, ca 600 sek. Helt överkomligt. Dock skäms jag samtidigt över deras låga löner.
Som de ska överleva på i sin vardag, som även här i Estland innebär hyra, lån, mat, el, kläder som är i princip lika som hemma i Sverige. Samt en skatt på 22%.

När jag kom hem hade sönerna lagat lunch. Duktigt. Som inte räckte till mig. Så jag fick servera mig själv en skål med yogurt och flingor.



Plötsligt hade himlen blivit blå och vi tog cyklarna till stranden en kvart bort.



Tyvärr flaggades det rött när vi väl kom dit.
Och då är det nog ingen ide att hoppa i havet, förstod vi.



Men vi fick istället se modiga människor som passade på att utföra sina hobbies i den kraftiga blåsten.
Jösses, vad modiga. Jag lovar det går bra fort där på vattenytan när skärmen har träffat rätt i vinden.

Vi cyklade hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar