torsdag 9 augusti 2012

41

Dagen började med sång, tårta och paket som vi har som lite tradition här i familjen. Om man inte räknar med den födelsedagen för fem år sedan, när jag fyllde 36. ( se inlägg från igår )

En lugn och skön dag där vi var en sväng in till stan för att möta en kompis och hennes barn för lite lunch.
Och väl inne i stan så blev jag bemött av helt nya trafiklinjer på vägarna.
Staden Tallinn har helt sonika sett till att göra bussfiler av nästan alla befintliga filer för oss dödliga. För att förbereda för gratis buss åt alla efter årsskiftet.
Och jag som lämnade Tallinn i juni i tron att jag hittade galant.

Annars fick jag order av min familj att vara starklar 17.30 för avfärd.
Maken körde oss till Radisson Blue Sky Restaurant där han hade bokat bord.




Utsikten var magisk!
Vi kunde verkligen se Tallinns skylline i solen.




Den här knappen låg på bordet när vi satte oss och då frågade jag servitrisen om jag fick adoptera den med mig hem. Jodå det fick jag allt, men hon följde inte med.
"Det gör inget, jag har min man" svarade jag då.


















Vi åt alla olika rätter och vi var lika nöjda alla fyra efteråt.
Nu är det senare på kvällen och så lite OS på tv.

En mysig dag och jag fick just ett samtal från min mamma:

-"Grattis älskling! Tänk vad vi kämpade du och jag vid den här tiden för 41 år sedan!"

Och det gjorde vi verkligen. Vi kämpade väl och vid 23.56 var det klart.
Från en mamma till en annan mamma,
Bra jobbat, mamsen!

2 kommentarer:

  1. Wow, vilket bra inlägg. Är glad att du fick en så fin dag. Det är du värd. Var rädd om dig. Du är saknad på lördag :(
    Ha det bra. ILY <3

    SvaraRadera
  2. Mysig överraskning familjen fixat till dig:) Åååh, en sån knapp vill jag också ha.....kan jag få ta över din när du tröttnat...knappen alltså;) kan nog försöka koppla min man till den jag med:)
    Ser fram emot att möta dig och "presenten" on court:)
    Kram

    SvaraRadera