måndag 13 augusti 2012

Plötsligt händer det!

Var på Rimi och handlade vatten idag.
La upp alla flaskor på bandet.
Kassörskan scannade in dem och pekade på kassaskärmen hur mycket jag var skyldig. Hon är en av alla som inte kan engelska och är en av dem som helt råkar tystna när de får syn på mig i rädsla för att behöva prata en stund. Men hon ler alltid.

Jag gav henne 20 € och det var då det hände!!

Hon frågade på SITT SPRÅK om jag hade 20 cent så jag kunde få tillbaka jämna pengar istället.

Och jag förstod vad hon sa!!!!! Ja, inte hela den knöliga meningen. Men det räckte det jag förstod.

Medan jag var på väg med fingrarna ner i plånboken för att krafsa ihop lite cent så var hon på väg att ta fram papper och penna för att skriva siffrorna. Men se, så långt hann hon inte.
Hon fick 20 cent och hon log.
Jag gav henne 20 cent och jag log inte. Jag skrattade med hela ansiktet, sa bye bye och tog mina flaskor och gick!

1 kommentar:

  1. Jihuu. Grattis till ett stort framsteg. :-)

    /ÅsaC

    SvaraRadera