söndag 26 augusti 2012

Lite attityd

Vad passar bättre en söndag eftermiddag än att inviga min födelesdagspresent som jag fick av min familj?

Det var dags att "visa lite attityd" tyckte maken. Vi tog bilen, ombytta och klara för en timmes jobb. Eller iallafall jobb för mig.
På bana 11, utomhus, gick jag helt enkelt ut på den grönbelagda courten och visade som sagt lite attityd. Och som jag visade det.
Med mitt nya rack kan man inte göra annat liksom.

Med "grepp 2" och 275 gr lätt, orkade jag iallafall hålla ordentligt och det var ju bra.
 Tyvärr hjälpte inte greppet mig alls att springa lite fortare. Det hade ju varit förnämligt om det hade hjälpt mot det oxå. Samt med de små detaljerna som att hinna vända bröstkorgen, springa till bollen, hinna stanna och sen slå till. Och helst träffa bollen. Och dessutom få den över nät.
Sen är det bra om man har hunnit kolla var motståndaren befinner sig samtidigt och placera bolljäveln i motsatt hörn. Innanför linjerna såklart.

Greppet borde kunna hjälpa mig med allt detta egentligen. Det är inte för mycket begärt. Eller?

Men det är roligt. Riktigt roligt.



1 kommentar:

  1. Kära du... Jag skrattade både länge och väl. Och sen en gång till.
    Denna artikel borde du sända till någon tennisklubb/tidning/reporter/radio, ja jag vet inte....
    Vilken känsla på plan. Före, under och efter. Undrar var Björn Borg och grabbarna har att säga om att välja rätt racket.
    Ma

    SvaraRadera